Struiken snoeien en BBQ schoonmaken - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu Struiken snoeien en BBQ schoonmaken - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu

Struiken snoeien en BBQ schoonmaken

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

28 September 2018 | Verenigde Staten, Kissimmee

Zondag 23 september 2018, D-Day is snoei-dag ik wordt wakker en zie José aanstalten maken om de tuin in te gaan, lange broek, een polo die is dichtgeknoopt rond haar nek en lange kousen. Dat is voor mij het sein om op te staan en solidair met haar de tuin in te duiken. Ja ik weet het we hadden het afgesproken maar nu komt de realiteit wel erg dichtbij. Vooruit vlerk aan het werk zo lang het nog kan en dat op de dag des Heerens. Nu ben ik niet zo Godsdienstig dus ik vind voor mezelf dat het wel kan. We kloppen niet aan de deur van Henk en Els, zij hebben deze vakantie meer dan verdient dus laten slapen! José en ik sluipen als een soort commando’s de tuin in en gaan aan de slag tot dat op enig moment vanaf het balkon Els goedemorgen zegt. Intussen hebben José en ik al 1 steek struik geëlimineerd nog 2 te gaan. Onze vriend de zon begint heel hinderlijk te schijnen de temperatuur loopt op en we transpireren op plekken die ik hier niet gaan noemen . Holly shit wat is het warm en wat gutst het zweet ons lang het lichaam. Niet raar natuurlijk als je met een lange broek en sokken en kaplaarzen in een tui n staat te prutsen. Toch is deze uitmonstering noodzakelijk wat de musquitos prikken je anders lek. Gelukkig hebben we anti musquitos opgedaan maar we zijn wel blij met onze uitmonstering. Henk en Els komen helpen en de 2 laatste prikstruiken worden neergehaald, het resultaat is 7 vuilniszakken met snoeimateriaal die moeten we nog kwijt zien te raken. Ik vertrouw op de tuinmannen die dinsdag komen. Na dit klusje zijn we alle 4 nat doorweekt van de transpiratie en gaan ons even afspoelen onder de douche om vervolgens het zwembad in te duiken. Want het zwembad heeft ons 2 uur liggen verleiden het lijkt wel een vorm van SM. Dan volgt het ontbijt want we zijn gekomen voor een vakantie en niet om te werken. Na het ontbijt even koffie drinken en weer vooral geniet van de zon en de faciliteiten van het huis.
Na overleg besluiten we te gaan barbecueën, er staat een hele mooie BBQ voor ons ter beschikking en als we de hoes er af halen zie ik dat er een ander slot op zit. De BBQ is eigendom van Henk en we gebruiken deze alleen voor ons zelf dus niet voor de gasten. Ik word al wat onrustig en probeer het slot open te krijgen en dat lijkt een mission impossible. Nu word ik echt zeikerig we kunnen niet bij onze eigen spullen. Gelukkig heb ik hier een gereedschapskist met veel gereedschap van het merk KOBALT, Henk neemt een zijkniptang en het slot is binnen de kortste keren open. De verbazing is groot, een proleet (niet aangepast persoon) heeft GVD de BBQ gebruikt en niet zo’n beetje ook. Ja ik weet ik mag niet vloeken maar deze ongelofelijke eikel heeft wel de ballen gehad om mijn slot te verneuken en de BBQ te gebruiken en heeft de BBQ vooral niet schoongemaakt. De zeldzame zaadstengel heeft wel een nieuwe borstel op het rooster gelegd met de non-verbale mededeling maak hem maar zelf schoon. Dat zal we lachen zijn geweest, ik begrijp hier niets van als iets op slot zit dan mag je het volgens mijn niet gebruiken. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Want als deze proleet echt een vent was geweest had hij zijn naam even vermeld dan dien we zaken en dan ben je een vent nu is het echt een loser. De consequentie is wel dat wij (3 man) nu ca. 2 uur bezig zijn geweest om de BBQ schoon te maken zodat we deze weer konden gebruiken. Ik heb al meerdere malen aan gegeven bij Itrip dat de eindcontrole van de schoonmaak beter moet anders krijg je deze toestanden. De BBQ is weer schoon en ja het vlees is op de roosters gegaan maar ik vind er echt wel iets van en dat ga ik mijn POC van Itrip as dinsdag wel even melden. Ik laat mij zeker niet verneuken door een gast die gebruik mag maken van een executive huis en dan zich niet gedraagt, dat is echt een bridge too far.
Morgen gaan we weer iets dien in de tuin, waren wij niet op vakantie? Ik vrees deels, lieve volgers voor nu was dit het weer tot morgen.

  • 28 September 2018 - 19:07

    Anjo Hendriks:

    hoi zo het tuinwerk althans het snoeien zit erop nu de rest nog,wat een eikel zeg die van de bbq je zou zo n klootzak toch lubben of niet Cees.maar ik hoop wel dat het jullie heeft gesmaakt heeft na zoveel werk nu ga ik zo naar bed ,we wachten op nieuw bericht van jullie .groet uit Ede

  • 28 September 2018 - 19:41

    Ria:

    Wat maken jullie weer van alles mee, ik lees jullie verhalen terwijl ik op de rand van mijn bed in Maarssen zit. Heb ze wel met een glimlach gelezen. Maar petje af voor jullie eindeloze geduld en inzit. Hoop wel dat jullie ondanks de extreme hitte er toch fijne weken hebben. Maar jullie kennende gaat dit goed komen.
    Voor nu weltrusten en tot de volgende verhalen.
    Lieve groetjes Ria

  • 29 September 2018 - 03:22

    JW En Yvonne:

    Wat heerlijk om de ochtend met jou verhaal te beginnen.
    Wat een heerlijke gasten zijn er geweest.
    Een keer uitnodigen als je er zelf ook bent.
    Denk dat het dan in zeer geringe tijd zullen snappen wat welmaar ook zeker wat niet kan / mag.
    Hoop dat alles lekker gesmaakt heeft.
    Na arbeid smaakt het des te beter

  • 29 September 2018 - 04:20

    Ingid:

    Och, och, och wat een ellende allemaal!! Maar alle gekheid op een stokje dit is natuurlijk vreselijk balen. Die hufters hebben gewoon aan jullie spullen gezeten. Zou zeker een ernstig en serieus gesprek hebben met Itrip. Laat het je vakantie niet verpesten.
    Nog veel leuke dagen en groeten aan allemaal.

  • 01 Oktober 2018 - 12:50

    Cees Em Tineke :

    Wat een brutaliteit. Hoe haal je het in je hoofd een slot te verbreken, de BBQ te gebruiken en als klap op de vuurpijl een nieuw slot op een nog vieze BBQ te hangen.Voor de dader maar gelukkig dat jij niet weet wie hij/zij is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kissimmee

Cees

Actief sinds 27 Sept. 2018
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 3101

Voorgaande reizen:

27 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

21 September 2018 - 12 Oktober 2018

Davenport 2018

Landen bezocht: